Project informatie

  • Categorie: Branding
  • Klant: Artcade
  • Project datum: 5 januari 2021
  • Project trailer: Youtube

Een branding voor een virtuele museumervaring.

Het doel van deze opdracht was om een eigen virtuele museum ervaring te verzinnen in de tijden van Covid-19. Hierrond moesten we dan een volledige brandingstrategy uitwerken. Hieronder viel dan een eigen logo design, huisstijl, font en communicatiedragers. Het idee is simpel! Mensen kunnen via hun computer of smartphone een online sessie reserveren in Bozar voor een tentoonstelling. De tentoonstelling vindt zelf plaats op de werkelijke locatie. Door middel van een bestuurbare robot kan de bezoeker rondrijden in het museum en verschillende interacties ondergaan. Dit gaat van extra informatie krijgen over een schilderij (wat je normaal niet ter plaatse krijgt) tot de verschillende interacties met andere cultuur liefhebbers die ook in de online sessie zitten. Zo kunnen ze bijvoorbeeld hun mening delen en praten allerlei zaken. Via deze manier heb je zowel de cultuur als de sociale interactie met andere mensen.